Tiskové zprávy/tisková zpráva je podle slovníkové definice obsáhlejším textovým sdělením, které je určeno médiím. Jak má v praxi vypadat a co vám otištění tiskové zprávy v médiích může přinést za benefity?
Tiskové zprávy zdroj informací. V případě, že pro vaše sdělení je skutečně adekvátní formou tisková zpráva, tak jde o informaci, kterou takto lze předat velmi snadno. Její sepsání není náročné časově, neboť jde o tradiční nástroj, jehož struktura má zřetelně stanovená pravidla. Musí být věcná, stručná a zřetelně formulovaná Lze ji též účinně cílit na konkrétní skupinu novinářů, případně ji přizpůsobit i na základě daného média.
Také s sebou tento typ propagace nese i nízké náklady. Nulové náklady může obnášet rovněž jejich distribuce – tiskové zprávy totiž lze snadno posílat i elektronickou poštou. Zde je nicméně ale potřeba zohlednit, zda bude potřeba je personalizovat či nikoli. Elektronické předávání tiskových zpráv s sebou současně opět nese i úsporu z hlediska času.
Tiskové zprávy se distribují v zásadě do tiskových agentur nebo přímo do médií. Pak má smysl volit především zavedené portály, u nichž máte jistotu kvality. Za všechny lze jmenovat například portály jako Aktualitycz.cz, Tiskové zprávy.eu, Svět-ženy.cz, iZprávydnes.cz. Platí zde, že v okamžiku, kdy se vám podaří svou tiskovou zprávu dostat alespoň do jednoho média, zástupci těch ostatních se sami začnou po informacích pídit. Dojde tedy i bez vašeho přičinění k tomu, že sdělení vejde ve známost v rámci širokého okruhu příjemců.
Tiskové zprávy. Ovšem pozor, s tiskovými zprávami se pojí také jedno zásadní riziko. Bez dobrých kontaktů se vám může stát, že se zrovna ta vaše ztratí vzhledem k vysoké konkurenci v záplavě ostatních. Důležitá je i chytlavost a poutavost sdělení.
Tiskové zprávy a jejich vypracování. Proto má smysl nechat přípravu tiskových zpráv na profesionálech. Komunikační agentura Press News Media pro vás zajistí komplexní tvorbu podkladů v oblasti public relations, což zahrnuje také sepsání a vydávání tiskových zpráv. Agentura sama si vytipuje vhodné novináře ze své databáze a adekvátním způsobem je dokáže vzhledem k charakteru informace oslovovat.