Webové stránky i eshopy se bez zpětných odkazů neobejdou. Existuje pár triků, jak zpětné odkazy správně budovat.
Kvalitní zpětné odkazy můžete budovat svépomocí nebo si můžete pomocí některých free nástrojů. Nejčastěji se však využívá linkbuilding. Aby bylo možné budovat kvalitní zpětné odkazy, je potřeba mít kvalitní obsah.
Pozor však na příliš velké množství odkazů, díky kterým vás může Google penalizovat. Naopak přiměřené množství kvalitních zpětných odkazů vám přinese snadnější navazování kontaktů, možnosti spolupráce a zvýší autoritu vašich stránek.
Zpětné odkazy vyžadují správné zacházení. Aby nedošlo ze stránky Google k penalizaci, vyhněte se:
Zpětné odkazy vám přinesou užitek, když s nimi správně zacházíte. Budujte je tak, aby se líbily nejen lidem, ale také vyhledávacím robotům na Google či Seznamu.
Nejčastěji se budují zpětné odkazy pomocí registrace do katalogů, komentováním různých blogů a článků. Umísťováním komentářů na různých tématických a oborových diskuzních fórech. Dbejte však na to, aby byl váš příspěvek relevantní a přinesl čtenáři užitek, vzbudil v něm zájem pročíst si vaše stránky.
Budování zpětných odkazů pomocí microsites je velmi užitečné. Malé stránky na unikátních doménách vám přinesou řadu nových zákazníků. Snadno si přivede generickou návštěvnost přes klíčová slova a longtaily, které si nechcete dávat na hlavní stránku. Můžete také zakoupit nepoužívané weby, na kterých můžete generovat zajímavý obsah související s vašim hlavním webem.