Copywriting je zažitým anglickým pojmem pro moderní reklamní texty, které se dnes využívají převážně v prostoru internetu. Obecně se tedy jedná o psaní poutavých textů pro účely marketingu a reklamy. Může se jednat o různé tiskové zprávy, slogany a názvy, nebo rovnou celé katalogy a webové stránky. Historie copywritingu spadá až do 60. let 20. století a ač se s dalšími lety zásadně proměnil a přizpůsobil novým médiím, stále stojí na stejných základních kamenech.
Copywriting má velice blízko k psychologii, nejde jen o otrocké přepisování textů, dobrý copywriter by měl o zadání popřemýšlet a být empatický. Vcítit se do role cílového zákazníka a ušít mu text takříkajíc na míru. Poutavý text musí být především čtivý, po gramatické a stylistické stránce vytříbený. Měl by být také s pozitivním nádechem, který bude čtenáři příjemný. Měl by obsahovat všechny důležité informace a být pro čtenáře také přínosný. To vše pokud možno zabalené do originality, přesvědčivosti a důvěryhodnosti. Najednou se copywriting nezdá tak jednoduchým, že?
Texty používané na webu mají svá specifika, která ovlivňují i copywriting. Oproti tištěným médiím čtou lidé texty na webu odlišně a tak strategie používané pro klasická média na webu nefungují. A je na copywriterovi a tyto odlišnosti zohlednil. Uživatel internetu totiž samotné stránky vlastně zprvu ani nečte, ale skenuje je pohledem a vyhledává pro sebe zajímavé informace. Proto musí být webové texty více členité, se zvýrazněním klíčových slov, citacemi a nadpisy. Jen tak dokáže text upoutat čtenářovu pozornost.
Copywriting a SEO jsou dnes nerozlučnou dvojicí. Tajemná zkratka SEO neznamená nic jiného než optimalizaci textu stránky pro internetové vyhledávače. Moderní vyhledávač totiž nezkoumá pouze samotný zdrojový kód stránky, ale také její obsah a jeho kvalitu. Úkolem copywritera je zajistit aby viděl všechny důležité informace. Všechna klíčová slova musí být dobře viditelná ve více nadpisech a párkrát v samotném textu. To vše musí působit opět velmi přirozeně na samotného čtenáře, nejde se podbízet pouze internetovým vyhledávačům, je třeba hledat tu správnou rovnováhu.
Copywriting je zajímavou marketingovou disciplínou, která dokáže zabavit fantazii autora a v tom správném provedení následně také čtenáře.